INFORMACE K UČIVU

Český jazyk: Probrali jsme rozdíl mezi písmenem, slovem, větou. Naučili jsme se určovat počet slabik ve slově, počet slov ve větách, počet vět v článku, velké písmeno na začátku věty, tečka (otazník, vykřičník) na konci věty. Jednotlivé pojmy se dětem ještě pletou, procvičujte také doma. (např. Řekni mi větu. Řekni mi slovo. Řekni mi písmeno. PASTELKY - kolik má toto slovo slabik, vytleskej. Při čtení pohádky: Kolik vět má tenhle odstavec? Kolik slov má tahle věta? apod.) Příští týden začneme probírat již nové učivo: Druhy vět - oznamovací, rozkazovací, tázací a přací.

Čtení: Pokud mají děti úkol ze čtení, přečtěte tento text s nimi víckrát. Vždy dávám na čtení dva dny a pak z toho děti zkouším. Opravdu jde poznat, kdo četl. Kromě úkolů ze čtení by měly děti číst knihy dle vlastního výběru (klidně i leporela, časopisy, knihy s krátkým textem apod.) a to opravdu každý den. Čtení se nezlepší pokud nebudete denně číst. Stačí pár vět, jeden odstavec, půl stránky, stránku (lepší čtenáři). Pozor na dvojí čtení. Děti nesmí slova nejprve šeptat a poté vyslovit nahlas. Nešeptat. Číst jednotlivá písmena nebo slabiky nahlas a pak vyslovit celé slovo. 

Psaní: V psaní zvládáme dvě stránky písanky týdně. Písanka je velmi dobře udělaná a proto děti jednotlivá písmenka dostatečně procvičí. Pokud má někdo psaní jednotlivého písmene špatně osvojeno, posílám vždy domů na procvičení. Sledujte vzkazy v písankách.

Matematika: Počítáme v oboru čísel do 100. Zvládli jsme rozklad čísel na desítky a jednotky a sčítání a odčítání desítek do sta. Stále je důležité procvičovat sčítání a odčítání do 20, čemuž se také během hodin věnujeme. Procvičujte také doma, aby počítání bylo hbité a pamětné. 

Prvouka: Probíráme téma podzim. Hodně si povídáme a ukazujeme přírodniny. Celý příští týden ještě budu zkoušet následující:
Jaké rozlišujeme stromy? (jehličnaté, listnaté)
Jaké znáš listnaté stromy?(dub, buk, lípa, bříza, javor, jírovec)
Jaké znáš jehličnaté stromy? (smrk, jedle, modřív, borovice)
Jaký je rozdíl mezi keřem a stromem? (strom má kmen)
Listnaté stromy:
Buk - poznej list, plod: bukvice
Dub - poznej list, plod: žaludy
Jírovec - poznej list, plod: kaštan
Bříza - poznej strom podle barvy kůry stromu
Lípa - poznej list (tvar srdce), je to náš národní strom
Jehličnaté stromy:
Smrk - krátké jehlice, velká dlouhá šiška roste dolů
Jedle - krátké jehlice, velká dlouhá šiška roste nahoru
Borovice - dlouhé jehlice, velké kulaté šišky
Modřín - malé šišky, na podzim opadává
Keře:
Poznej šípek
Plody:
Co můžeme sbírat v lese? (malina, ostružina, borůvka)
Co je jedovaté? (vraní oko, rulík - podobá se borůvce)
Houby:
Které houby jsou jedovaté? ( mochomůrka zelená, červená)
Význam stromů:
Proč jsou významné stromy? (dávají nám kyslík potřebný k dýchání)

Různé:

  • Trénujte s dětmi nejen marťanštinu, ale i opačnou marťanštinu. Tzn. Řeknete KOLO a dítě vám řekne, jak by toto slovo napsalo po písmenkách (K-O-L-O). Toto je velmi důležité pro samostatné psaní slov.
  • Některé děti stále chybují v psaní svého jména. Trénujte podpis nejen tiskacím, ale i psacím písmem (jméno i příjmení). 
  • Děti dostaly za úkol se do příštího pátku naučit krátkou básničku. Trénujeme také ve škole. Básnička je velmi jednoduchá, proto věřím, že zvládnou všechny děti. (Pro marody - básnička viz foto)

Připomínám, že do úterý vybírám 60,- kč na divadlo, které nás ve čtvrtek čeká. Informace k divadlu upřesním příští týden.

MYSLÍM, ŽE SE NÁM VE ŠKOLE VŠE HEZKY DAŘÍ A MUSÍM DĚTI MOC POCHVÁLIT, PROTOŽE JSOU OPRAVDU ŠIKOVNÍ A HODNĚ SE SNAŽÍ. :)

Přeji Vám všem krásný slunečný víkend. Třeba si při společné procházce uděláte hezké opáčko se stromy :)

 


Webové stránky zdarma