Milé děti, vážení rodiče,
posílám dnešní "dávku" učiva. Věřím, že to společně zvládneme. Kdybyste si s něčím nevěděli rady nebo nějakému cvičení nerozuměli, klidně pište a já se Vám budu snažit poradit, jak jen to půjde. Případně dané cvičení přeskočte.
ČJ
- aktuálně jsme začali VZORY podstatných jmen mužského rodu
- stále procvičujeme, aby děti poznaly RODY podstatných jmen (ukazujeme si na podstatná jména TEN - rod mužský, TA - rod ženský, TO - rod střední), teprve potom můžeme určovat správný VZOR
- děti mohou používat tabulky s přehledy jednotlivých vzorů, které jsem jim zakoupila
- pro určení správného vzoru je potřeba určit, zda je podstatné jméno rodu mužského životné či neživotné (včera jsme s dětmi probírali) a poté si musíme říct podstatné jméno v 1.p.č.j. a 2.p.č.j.
- procvičte si určování správného vzoru ZDE
- procvičování v učebnici str. 95 cv. 3, toto cvičení děti přepíší do sešitu (bez závorek)
př. dva pařez__ (hrady) - slovo pařez skloňujeme podle vzoru hrad (pařez je neživotný a řeknu si Kdo, co: pařez, Bez koho, čeho: pařezu), dva pařezy jako dva hrady: do sešitu zapíšeme "dva pařezy" a pokračujeme dále
- děti: nezapomeňte na kontrolu a háčky, tečky, čárky
Ma
- aktuálně jsme začali písemné násobení dvojciferným činitelem, pro vysvětlení a pochopení učiva nakoukněte do učebnice na oranžové rámečky str. 71, 72, 73
- správnost výpočtů si mohou děti ověřovat na kalkulačce
- dnes jsme měli jít procvičovat na počítače, cvičení ZDE
- po procvičení vypracujte cvičení v pracovním sešitě str. 8 cv. 2
Vl
- zajímavosti k učivu, pracovní list k procvičování a text zápisu učiva do sešitu (pdf soubor v mailu)
VV
- namalujte mi obrázek vaší oblíbené hračky, s kterou si hrajete (foto obrázku mi můžete poslat mailem)
Heslo dne:
Učení je zábava,
kdo se učí, vyhrává.
Bude umět nové věci
a to za to stojí přeci.
Veronika Tkačuková