PONDĚLÍ 16.3.2020

A máme tady pondělí a já vás všechny moc zdravím. wink

  • I tento týden pro vás budu chystat učivo, které bychom měli společně zvládnout. V médiích se objevuje spousta nápadů, odkazů apod. pro domácí vzdělávání, které samozřejmě můžete využívat k procvičení vašich znalostí či k učení nových. Nicméně budu ráda, když se budeme učit hlavně "spolu".
  • Dnes začíná na ČT2 projekt UčíTelka. V rozvrhu jsou vyjmenovaná slova (4.ročník), ale také slovní druhy (3.ročník) a měkké a tvrdé souhlásky (2.ročník). Vůbec netuším, jaký tento projekt bude, ale jako forma opakování by to snad mohlo být užitečné. 

Ráda bych ještě pochválila Filípka, Markétku, Františka a Natálku za zaslání obrázku s oblíbenou hračkou. A dále si pochvalu zaslouží Vašík a také František za úžasné zpracování plánku okolí školy. yes

Dnešní učivo:
Český jazyk
- pokračujeme s vzory podstatných jmen mužského rodu
- dnes budeme pracovat se vzorem PÁN - vzor životný, v 1. p. č. j. slova zakončená tvrdou nebo obojetnou souhláskou a v 2. p. č. j. koncovka - a
Než začnete:
- připomeňte si, co jsou to podstatná jména: názvy osob, zvířat, věcí, vlastností a dějů
- opět si řekneme, jak určíme rod podstatných jmen (TEN, TA, TO)
- pro určení správného vzoru je potřeba určit, zda je podstatné jméno rodu mužského životné či neživotné a poté si musíme říct podstatné jméno v 1. p. č. j. a 2. p. č. j. (zjistit koncovku)


- učebnice str. 96 cv. 1 (přečtěte si článek) poté cv. b), d) - ústně
- učebnice str. 96 cv. 2 (tak jak jsme zvyklí společně a nahlas si říkejte daná slova, nezapomeňte na pády) př. Kdo, co - pán, Bez koho, čeho -  bez pána, Ke komu, čemu - k pánovi atd.  
- za odměnu si vylušti křížovku (v mailu)

Matematika
- pokračujeme s písemným násobením dvojciferným číslem
- procvič si násobky čísel 7, 8, 9: pracovní sešit str. 8 cv. 3 (pozor, v posledním řádku chyba - patří tam samozřejmě číslo 9)
- slovní úloha str. 8 cv. 1 ​
* pořádně si přečti zadání
* na co se nás ptají (jaká je otázka)?
* co musíš vypočítat jako první? (dva příklady na násobení)
* co musíš udělat, když se nás ptají kolik budou stát míče CELKEM? (sečíst oba výsledky)
* zapiš odpověď
- str. 8 cv. 5 luštění (jednoduché, určitě to zvládnou všichni) smiley
* připomeň si: když násobíme 1 000 (nebo 10, 100 atd.) zakryju si nuly a přidám je do výsledku wink

Přírodověda
- opakování učiva z minulé hodiny: Rostliny v parcích
* učivo z minulé hodiny procvičíme v testíku a křížovce
* můžete k řešení používat sešit, ale také učebnici (str. 51)
* u některých odpovědí musíte i trošku přemýšlet
* některé informace známe z učiva třetí třídy (třeba jak vypadají listy javorů, květy růže nebo také to, že jehličnany na podzim neopadávají apod.)

Správné odpovědi testíku:
jalovec obecný - jehličnatý keř, chráněný druh (neříkali jsme si), plody se používají jako koření
růže svraskalá - listnatý keř, trnitý keř, opadává na podzim
jírovec maďal - plodem jsou kaštany, plody nosí člověk v zimě do lesa
zlatice prostřední - kvete brzy na jaře, llistnatý keř, má žluté květy
šeřík obecný - listnatý keř, kvete na jaře
javor babyka - listnatý strom, opadává na podzim
smrk pichlavý - jehličnatý strom, vysazuje se převážně v parcích, neopadává na podzim
tis červený - jehličnatý keř, na zimu neopadává, jedovaté plody (semeno)

Správné odpovědi křížovky si můžete zobrazit kliknutím na nápovědu. 

Čtení
- v mailu pracovní list na čtení s porozuměním
- nechte děti přečíst samostatně, potichu
- na papír zapsat správné odpovědi, poté kontrola (samostatně)
- napište mi, kolik odpovědí měly děti správně
- následně prosím udělejte společnou kontrolu a vysvětlete si chyby a určete správné odpovědi

Ať se vám vše daří a kdybyste cokoliv potřebovali, pište (můžete samozřejmě psát i v případě, že nic nepotřebujete). wink


Webové stránky zdarma