Dobré ráno,
mám tady další pochvalu za zaslání obrázku oblíbené hračky, a to pro Čendu, Káju a Kiki. A ještě jednu pochvalu si zaslouží Čenda, Markétka a také Fífa za zaslání plánku do vlastivědy.
A teď už dnešní učivo:
Český jazyk
- podívejte se do své tabulky vzorů
- u vzoru pán se píše tvrdé -y ve 4. a 7. p. č. mn. a měkké -i je v 1. a 5. p. č. mn.
- v koncovce -ovi a -ích je také měkké -i
Pomůcka:
1. pád - Kdo, co? TI páni (psi, sloni, čápi, piloti)
4. pád - Vidím koho, co? TY pány (psy, slony, čápy, piloty)
- procvičte si toto učivo nejprve zde a pracujte takto:
- před každé podstatné jméno, u kterého budete doplňovat i/y si doplňte zájmeno TI nebo TY (př. TI sob_ se pasou - doplníme měkké i, pro
dvaTY pštros_ - doplníme tvrdé y) - u slov s koncovkou -ovi a -ích zájmena TI, TY neříkáme, v těchto koncovkách je vždy měkké -i
- pokud vidíte předložku S (s orly), píšeme u vzoru pán vždy koncovku tvrdé -y
- v mailu pracovní list: vypracujte obě cvičení samostatně (Poté mi pošlete ke kontrole, abych se podívala, jak se vám dařilo a zda jste učivo pochopili a dostatečně procvičili.)
Matematika
- pokračujeme s násobením dvojciferným činitelem
- potrénujte si malou násobilku v bezvadných hrách ZDE (můžete si zahrát násobilkové pexeso, sestřelovat správně napsané příklady, soupeřit s roboty nebo můžete dokonce vyzvat kamaráda ze třídy a dát si násobilkový závod)
- pracovní sešit str. 8 cv. 6 do modrého sešitu
- pracovní sešit str. 9 cv. 1
- můžeš používat kartičky, výsledky zkontroluj na kalkulačce, oprav si chyby
(na středu pro Vás chystám malý testík)
Čtení
- přečtěte si další dvě kapitoly v knize Puntíkáři (hrdina školní jídleny a balvan s medajlí)
- napište mi odpovědi na tyto otázky:
* Jak se jmenoval film (DVD), podle kterého chtěli kluci odnaučit Balvana Valouše jíst?
* Kolikrát za hodinu kluky vyvolávala paní učitelka Vlčková (Vlčice)?
* Kdo dal na nástěnku fotku Balvana Valouše?
Angličtina
- názvy dnů a činností ZDE
Mějte hezký den.