Krásné úterní ráno,
moc děkuji všem, kteří mi poslali své fotky při učení, sportování, procházkách nebo fotky přírody, ale i fotky svých výrobků a výtvorů. Jsem moc ráda, že vám nemizí úsměv z tváří a že si v rámci možností užíváte jarní dny a velikonoční svátky.
Dnes je tzv. ŠEDIVÉ ÚTERÝ
V tento den se v domácnostech uklízelo, nezapomeňte tedy svým maminkám pomoct s úklidem.
Co nás dneska čeká
Český jazyk
Připomeňe si:
- abychom poznali správný ROD podstatných jmen, ukazujeme si na podstatná jména TEN - rod mužský, TA - rod ženský, TO - rod střední, teprve potom můžeme určovat správný VZOR
- pro určení správného vzoru je potřeba určit, zda je podstatné jméno rodu mužského životné či neživotné a poté si musíme říct podstatné jméno v 1.p.č.j. a 2.p.č.j., abychom zjistili koncovku a vzor
- vezměte si tabulku s vyjmenovanými slovy a vyhledejte:
- tři podstatná jména skloňovaná podle vzoru pán
- tři podstatná jména skloňovaná podle vzoru hrad
- tři podstatná jména skloňovaná podle vzoru muž
- tři podstatná jména skloňovaná podle vzoru stroj
(zapište do sešitu)
Matematika
- budeme ještě pokračovat v procvičování a dnes si připomeneme písemné dělení
- dělení s ocáskem + zkouška (písemné násobení: dělali jste včera)
- připomeňte si, jak tyto příklady počítáme: učebnice str. 39 - 42 (oranžové rámečky)
- vypočítejte příklady v pracovním sešitě str. 12 cv. 5
- nezapomeňte si zatrhávat, používejte kartičky (pokud potřebujete)
- pro chytré hlavičky: můžete si zkusit přijít na řešení cv. 3
Přírodověda
- pokračujeme s ekosystémem okolí lidských obydlí
- dnes si přečtěte krátké povídání, zápis si uděláme příští týden
Lidé odedávna pěstovali ve svých domovech i v jejich okolích různé rostliny. (I vy doma určitě máte nějakou rostlinku.)
V okolí domů lidé zakládají zahrady a sady. V zahradách a sadech se pěstují okrasné a užitkové rostliny - zelenina, ovocné stromy a keře.
- vyzkoušejte si, zda umíte správně rozlišovat ovoce a zeleninu ZDE (pošlete mi fotku, jak vám to šlo)
Čtení
- pokračujeme se čtením Puntíkářů
- dnešní otázky:
- Jak se jmenovala spolužačka, do které se Michal zamiloval?
- Kdo zastavil Michala, když šel do lesa k posedu?
- Co udělal Michal s tabletami živočišného uhlí?
Mějte krásný den a ať se vám všechno daří.