Krásný den milé děti a rodiče,
včerejší testík z přírodovědy jste zvládli skvěle. Až na drobné chybičky se vám roztřídění ovoce a zeleniny podařilo parádně a za to si všichni zasloužíte velkou pochvalu.
Než se vrhneme na další úkoly, chtěla bych popřát Káji a Kiki k dnešním narozeninám: hodně zdravíčka a úsměvů na tváři, užijte si dnešní den, holky.
Dodatečně bych také ráda popřála Frantovi, který měl narozeniny nedávno a bohužel jsem na ně zapomněla. Takže i tobě Franto, hodně zdravíčka a úsměvů na tváři a ať se ti všechno pořád daří.
A teď už pojďme na to:
Český jazyk
- pokračujeme s podmětem a přísudkem, pusťte si nejprve moje video (v mailu)
- podmět je podstatné jméno v 1. pádě: ptáme se Kdo, co? + sloveso
- přísudek je sloveso v určitém tvaru a ptáme se Co dělá podmět?
- učebnice str. 115 cv. 1: pracujte podle mých pokynů
- přečtěte si článek radostné shledání
- vypište si do sešitu z každé věty sloveso: ptejte se, co dělá? (př. vyhlíží, se objevil, ...)
- hledejte podmět: ptejte se otázkou 1. pádu a slovesem, které jste v dané větě našli
př. Kdo, co vyhlíží? Káťa Slovo Káťa je podmět.
př. Kdo, co se objevil? autobus Slovo autobus je podmět. - vypište si do sešitu podměty (př. Káťa, autobus, ...)
- nyní se ptejte na slovesa a ověříte si, zda jste našli správný přísudek (ústně) př. Co dělá podmět - takže Co dělá Káťa? vyhlíží Slovo vyhlíží je přísudek.
př. Co dělá podmět? - takže Co dělá autobus? se objevil Slovo se objevil je přísudek. - podmět a přísudek tvoří základ každé věty, proto jim říkáme Základní skladební dvojice a spojujeme je dvojitou čarou
- vyberte si 4 věty a celé je napište do sešitu, každou větu na nový řádek
- vyznačte v každé větě rovnou čarou podmět, vlnovkou přísudek a spojte je dvojitou čarou (utvoříte tak základní skladební dvojici)
Matematika
- dnes budeme ještě pokračovat s neznámými čísly, včera vám to šlo úplně krásně
- nejprve si připomeňte jaké použijeme znaménko, když máme číslo:
- 5 krát menší ....... : 5
- 5 krát větší ......... x 5
- o 5 menší ........... - 5
- o 5 větší ............. + 5
- nyní vypočítejte do sešitu cv. 4, učebnice strana 76
- v pracovním sešitě najděte neznámé číslo, str. 10 cv. 1
- procvičte si také číselnou řadu, str. 10 cv. 5
Čtení
- pokračujeme se čtením Puntíkářů: Nezasáhl při topení spolužáka str. 69 - 71
- dnešní otázky:
- Co napsala Vlčice (paní učitelka Vlčková) Fildovi do žákovské knížky?
- Co řekl Michal tatínkovi, když se ptal, co bylo ve škole?
Mějte se krásně a usmívejte se.