ÚTERÝ 28.4.2020

Krásný den milé děti a rodiče,

včerejší testík z přírodovědy jste zvládli skvěle. Až na drobné chybičky se vám roztřídění ovoce a zeleniny podařilo parádně a za to si všichni zasloužíte velkou pochvalu.

Než se vrhneme na další úkoly, chtěla bych popřát Káji a Kiki k dnešním narozeninám: hodně zdravíčka a úsměvů na tváři, užijte si dnešní den, holky. wink

Dodatečně bych také ráda popřála Frantovi, který měl narozeniny nedávno a bohužel jsem na ně zapomněla. Takže i tobě Franto, hodně zdravíčka a úsměvů na tváři a ať se ti všechno pořád daří.

A teď už pojďme na to:
Český jazyk
- pokračujeme s podmětem a přísudkem, pusťte si nejprve moje video (v mailu)
podmět je podstatné jméno v 1. pádě: ptáme se Kdo, co? + sloveso
přísudek je sloveso v určitém tvaru a ptáme se Co dělá podmět?

- učebnice str. 115 cv. 1: pracujte podle mých pokynů

  • přečtěte si článek radostné shledání
  • vypište si do sešitu z každé věty sloveso: ptejte se, co dělá? (př. vyhlíží, se objevil, ...)
  • hledejte podmět: ptejte se otázkou 1. pádu a slovesem, které jste v dané větě našli
    př. Kdo, co vyhlíží?        Káťa              Slovo Káťa je podmět.
    př. Kdo, co se objevil?   autobus        Slovo autobus je podmět
  • vypište si do sešitu podměty (př. Káťa, autobus, ...)
  • nyní se ptejte na slovesa a ověříte si, zda jste našli správný přísudek (ústně)                                př. Co dělá podmět - takže Co dělá Káťa?         vyhlíží        Slovo vyhlíží je přísudek. 
    př. Co dělá podmět? - takže Co dělá autobusse objevil    Slovo se objevil je přísudek.  
  • podmět a přísudek tvoří základ každé věty, proto jim říkáme Základní skladební dvojice a spojujeme je dvojitou čarou
  • vyberte si 4 věty a celé je napište do sešitu, každou větu na nový řádek
  • vyznačte v každé větě rovnou čarou podmět, vlnovkou přísudek a spojte je dvojitou čarou (utvoříte tak základní skladební dvojici)               
                                           

Matematika
- dnes budeme ještě pokračovat s neznámými čísly, včera vám to šlo úplně krásně

- nejprve si připomeňte jaké použijeme znaménko, když máme číslo:

  • 5 krát menší ....... : 5
  • 5 krát větší ......... x 5
  • o 5 menší ........... - 5
  • o 5 větší ............. + 5

- nyní vypočítejte do sešitu cv. 4, učebnice strana 76
- v pracovním sešitě najděte neznámé číslo, str. 10  cv. 1
- procvičte si také číselnou řadu, str. 10 cv. 5

Čtení 
- pokračujeme se čtením Puntíkářů: Nezasáhl při topení spolužáka str. 69 - 71
- dnešní otázky:

  • Co napsala Vlčice (paní učitelka Vlčková) Fildovi do žákovské knížky?
  • Co řekl Michal tatínkovi, když se ptal, co bylo ve škole?

Mějte se krásně a usmívejte se. smiley


Webové stránky zdarma